Nacházíte se » Titulní strana »

Mapa areálu a trasa návštěvnického vláčku

Adresa:

Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Průmyslová zóna Nošovice

Hyundai 700/1

739 51 Nižní Lhoty


Souřadnice GPS: 49°39'28.868"N, 18°27'13.125"E

1
5
4
2
3
6
9
8
10
7

Administrativní budova


Exkurze začínají na recepci v hlavní administrativní budově. Tam se dostavte, 15 min. před začátkem, nahlaste na recepci kód Vaší exkurze a předložte jmenný seznam všech účastníků.

Finální montáž


Hala Finální montáže je v HMMC největší halou - zabírá plochu 16 fotbalových hřišť a pracuje v ní více než polovina všech zaměstnanců. Během celé montáže se vozidla neslyšně pohybují na pásové lince, která se zastaví pouze tehdy, pokud by měla být narušena bezpečnost nebo kvalita. Ergonomicky řešená pracoviště pomáhají zvyšovat produktivitu a snižovat únavu pracovníků. Montážní halu lze rozdělit do 4 částí: Kompletace vozů začíná montáží kabeláže a menších interiérových a exteriérových částí vozidla, po kterých následuje montáž podvozkových částí. Celý proces je završen namontováním čelního a zadního skla, kol, sedadel a dalších nezbytných dílů. Kontrola, plnění provozních kapalin a pohonných látek se provádí na konci montážní linky dlouhé téměř 1,2 km.

Lakovna


V Lakovně stráví každá karoserie minimálně 9 hodin. Nejprve dochází k jejímu očištění, odmaštění a nanesení fosfátové vrstvy. Při tomto unikátním a inovativním procesu je celá karoserie ponořena do speciální lázně, kde je pokryta antikorozní vrstvou. Po zaschnutí následuje proces lakování: více než 60 robotů nanáší tmel a pomocí rozprašovacích trysek základovou barvu. Hyundai používá výhradně ekologické, vodou ředitelné barvy v 16 odstínech. Všichni pracovníci v Lakovně nosí ochranné antistatické obleky, rukavice a čapky, aby ani ta nejmenší částečka prachu nemohla ovlivnit kvalitu jejich práce. Poté, co karoserie dostane také ochranný lak, je usušena v peci, aby došlo k vytvrzení barvy. Nakonec je karoserie důkladně zkontrolována.

Lisovna


Výrobní proces automobilu začíná v Lisovně. Vstupním materiálem je ocelový pozinkovaný plech o tloušťce 0,7 mm, který je nejprve v dělící lince nastříhán na tzv. přístřihy. Ty dále putují do jednoho ze dvou obrovských lisů, každý o síle 5.400 tun. Zde probíhá za pomoci dvoudílných lisovacích forem, ve čtyřech krocích, lisování 17 velkých karosářských dílů (blatníky, bočnice, přední a zadní dveře, střecha, kapota, páté dveře). Každý díl je zkontrolován a uložen automatickým robotickým systémem, dokud nebude zapotřebí na Svařovně.

Svařovna


Hala svařovny je plně automatizovaná. Více než 300 robotů si jednotlivé vylisované díly odebírá, kompletuje a svařuje k sobě. Nejprve se sestaví přední část podvozku, pak se montují platformy a bočnice. Tyto díly se spolu se střechou setkají v jedinečném svařovacím zařízení zvaném Main Buck, které umožňuje bez jakéhokoliv přestavování svařovat  až 8 typů karoserií současně. O důkladné provaření svarů se starají roboti na svařovací lince, kde vzniká kostra vozidla, ke které se následně upevňují závěsy, dveře, kapoty a zadní víka. Na závěr pracovníci zkontrolují bezvadnou hladkost kovového povrchu karoserie a kvalitu každého svaru.

Převodovkárna


Hala Převodovkárny je v rámci HMMC poněkud specifickým provozem. 530.000 manuálních pěti a šestistupňových převodovek, které se v HMMC vyrábí, je používáno nejen do vozů Hyundai z naší produkce, ale i do vozů v závodě Hyundai Motor Manufacturing Rus v Petrohradu nebo Kia v sesterském závodě Kia Motors Slovakia v Žilině na Slovensku. Ocelové polotovary, budoucí ozubená kola a hřídele, jsou obráběny na desítkách přesných strojů, stejně jako hliníkové odlitky převodovkových skříní. Opracované součásti ozubených převodů se následně zahřívají na téměř 900 °C a chladí ve speciální soli. Tím ocel ztvrdne a stane se mnohem odolnější. Hotové převodovky po otestování plné funkčnosti se předávají našemu subdodavateli Hyundai Mobis. Ten je společně s motory, vyrobenými v motorárně slovenského závodu Kia Motors, zkompletuje do jednoho ze 4 vyráběných modulů, kterými jsou: přední náprava s motorem a převodovkou, zadní náprava, přední díl kabiny a přední díl vozu s chladičem a světlomety. Ty pak putují krytým spojovacím mostem do haly Finální montáže na konkrétní místo na lince.

Hyundai Mobis Czech


Subdodavatel HMMC - společnost Hyundai MOBIS je jedním z největších dodavatelů pro automobilový průmysl. Pro HMMC kompletuje 4 typy auto-modulů (přední modul, kokpit a moduly obou náprav), které putují krytým spojovacím mostem na konkrétní pozici v hale finální montáže.

Testovací dráha


Za méně než jednu minutu vyjede z výrobní linky jeden kompletně sestavený a otestovaný vůz. Za 24 hodin jich je 1.300, ročně pak až 330.000. Všechna auta poté proškolení řidiči překontrolují během jízdy na zkušební dráze o délce 3,3 km, kde otestují řízení, ABS, chování vozu na nerovném terénu, kvalitu zvukového systému a řadu dalších položek. Vozidlo je po dokončení všech testů naloženo na kamion nebo nákladní vlak a transportováno k některému z dealerů Hyundai v téměř 60 destinacích světa.

Hyundai Dymos Czech


Subdodavatel HMMC – společnost DYMOS (Dymamic Motor System) vyrábí pro HMMC sedadla, která krytým spojovacím mostem putují na konkrétní pozici v hale finální montáže.

Hyundai Steel Czech


Subdodavatel HMMC - společnost Hyundai Steel Czech se zabývá výrobou ocelových prvků a přípravou karosářských plechů pro automobilový průmysl.