Vize a historie

Naše vize budoucnosti

Hyundai Motor Company usiluje o svobodu pohybu pro všechny. Investujeme do služeb mobility, budujeme pevné partnerství s předními poskytovateli a rozšiřujeme svůj záběr mimo automobilový průmysl. Chceme být klíčovým hráčem v přechodu k čisté energii a přispět k tomu, aby se vodík stal dostupným a ekonomicky životaschopným zdrojem energie.

 

Naší vizí je pokrok pro lidstvo

Lidskost nás spojuje a dává nám sílu. Pomáhá nám budovat vztahy, cítit sounáležitost a užívat si život naplno.

„Jsme zde proto, abychom dělali ty správné věci pro lidstvo.“

Naše představa mobility zítřka vychází z hlubokého závazku, který cítíme vůči společnosti. Jsme tu proto, abychom jednali správně a přispívali k lepšímu životu pro celé lidstvo. Soustředíme se na lidi a rozumíme tomu, co od života skutečně očekávají – využít co nejlépe čas, který mají k dispozici. Čas je totiž tou nejvzácnější komoditou, jedinou věcí, kterou si nelze koupit za peníze. Proto nejde jen o to, kolik času máme, ale hlavně o to, jak ho trávíme. Naším cílem je umožnit každému prožít svých 24 hodin jako kvalitně a smysluplně strávený čas, aby každý okamžik měl opravdovou hodnotu. To je naše vize mobility budoucnosti. Mobilita, která není jen o přesunu z bodu A do bodu B, ale o chvílích, které skutečně mají smysl.

Kráčíme vpřed

Za úspěchy společnosti Hyundai vždy stála silná touha dosahovat stanovených cílů. S tímto přesvědčením usilujeme o pokrok za všech okolností. Chceme neustále objevovat, co leží před námi, a neúnavně se posouvat vpřed. To, co kdysi byla touha jednoho muže po lepším životě, se dnes stalo étosem celé naší společnosti. Ušli jsme dlouhou cestu, ale stále nejsme v cíli. Kráčíme vpřed.

Vize Hyundai

Hyundai IRange 03 I30 HB Small
Přinášet nový pohled na automobily
Inovativní automobilní řešení
Technologie zaměřená na lidi a ekologií

Technologie a servis zaměřené na člověka a životní prostředí

Naše výroba automobilů bude prosazovat bezpečnost a pohodlí, která přichází s inovativními technologiemi. Kromě toho budeme i nadále realizovat udržitelné systémy řízení formou neustálého vývoje nových technologií, které mají za cíl zvýšení energetické účinnosti.

Budeme také rozšiřovat naše služby od pouhé výroby automobilů, na všechny věci týkající se automobilů – včetně surovin, autodílů, financování, ojetých vozů a recyklace. Dalším klíčovým prvkem bude nejmodernější IT technologie, která maximalizuje spojení s našimi zákazníky.

Inovativní mobilní řešení

Dodáme větší užitek a hodnotu pro naše zákazníky zajištěním nákladové konkurenceschopnosti na celosvětovém trhu. Od vývoje produktu až po poprodejní servis, zajistíme, aby každý proces v souvislosti s automobily byl v souladu s poskytováním maximální spokojenosti zákazníků.

Přinášet nový pohled na automobily

Chceme rozšířit koncept vozu z pouhého prostředku přepravy, kterým je teď, k novému místu, které spojuje lidi s jejich rodinami, prací a společností. Přeměnou automobilu v místo, na které se mohou lidé kdekoliv a kdykoliv spolehnout, docílíme požadované přidané hodnoty k již tradičnímu automobilu.

Historie značky Hyundai

 

Začátek úspěchu

Chung Ju-yung, zakladatel Hyundai, pocházel z malé vesnice Asan, zhruba 50 kilometrů severně od dnešní demilitarizované zóny. Jako nejstarší ze sedmi dětí musel už od mládí pomáhat své rodině, pracoval po boku otce i 15–16 hodin denně. Často si vzpomínal: „I když jsme dřeli na plné obrátky, často jsme neměli dost jídla.“ Přesto byl Chung Ju-yung optimista. Rád vzpomínal, jak časně ráno vstával s nadšením a očekáváním, co během dne dokáže pro sebe a rodinu vykonat. Na otcově farmě však nebylo místo pro jeho sny, a tak jako dospívající kluk často utíkal do Soulu, hledal nové příležitosti.

Nosil kameny jako stavební dělník nebo nakládal a vykládal lodě v přístavu. Ačkoliv ho otec pokaždé našel a vrátil domů, Chung Ju-yung se nevzdal. Neustále se pokoušel znovu a znovu utéct. Po mnoha pokusech se jeho vytrvalost vyplatila – během tří let se vypracoval z poslíčka na majitele prosperujícího obchodu s rýží v Soulu. S nástupem druhé světové války však musel svůj obchod opustit. Jeho touha po lepším životě ale zůstala neotřesitelná. Založil autoservis, kde dokázali vozy opravovat pětkrát rychleji než konkurence. Právě tento geniální nápad dal vzniknout podniku, který se proměnil v dnešní globální výrobce automobilů – Hyundai Motor Group.

Odvaha jít vpřed i v pohnuté době

„Chtěl jsem pomáhat budovat Koreu, aby moje děti mohly žít lepší život.“ Chung Ju-yung

Na začátku 50. let byla Korea ve válce, země sužovaly hospodářské i politické problémy a investice byly téměř nedostupné. Přesto měl Chung Ju-yung jasnou vizi obnovy. Název jeho firmy Hyundai znamená „moderní doba“. V roce 1947 založil Hyundai Civil Works, která se v roce 1950 přeměnila na Hyundai Construction Company. Jeho první velkou výzvou byla rekonstrukce mostu Goryeong. Přestože neměl technické vzdělání, díky odhodlání uspěl. Hyundai pak získal většinu státních zakázek na silniční infrastrukturu, což později vedlo k výrobě prvního korejského auta – modelu Pony. Chung nikdy nehledal snadné cesty. Výzvou byla také přehrada Soyang Dam. Po prostudování plánů odvážně navrhl štěrkovou hráz místo betonové, jak plánovali experti. Ti ho kritizovali, ale jeho návrh se ukázal jako správný. Přehrada stojí dodnes jako symbol pevných základů společnosti Hyundai.

Už jste to zkusili?

Hyundai byl už pevnou značkou ve stavebnictví a vybudoval velkou část korejské silniční infrastruktury. Přesto Chung Ju-yung toužil po víc – chtěl rozšířit podnikání do světa. A co je lepší cesta než výroba lodí? Jenže Korea nikdy žádnou nákladní loď nepostavila. Jeden inženýr dokonce označil celý plán za nemožný. Chung Ju-yung ale reagoval: „Jak můžete vědět, že to nejde, když jste to ještě nezkusili?“

Aby získal finance, vytáhl z peněženky bankovku za 500 wonů, na které byla vyobrazena slavná korejská želví loď – první železná válečná loď světa z roku 1592. Jeho odhodlání přesvědčilo investory a v roce 1972 vznikla společnost Hyundai Heavy Industries. Právě od tohoto okamžiku se v Hyundai používá motto: „Už jste to zkusili?“ – jednoduchá otázka, která dodnes pohání celou firmu kupředu.

Pohled za horizont

Prezident Pak Čong-hui chtěl v 70. letech 20. století vdechnout korejské ekonomice nový život. Proto začal vyzývat korejské společnosti, aby rozšiřovaly své podnikání na globální trhy.
Nikoho jistě nepřekvapí, že i tehdy šel Hyundai příkladem. Po úspěšných projektech v Íránu a Bahrajnu byla společnost požádána, aby se ujala nejmonumentálnějšího a nejriskantnějšího projektu na Středním Východě: přístavu Jubail. Poslední kolo výběrového řízení v Rijádu bylo napínavé. Po vyčerpávajícím jednání na vrcholové úrovni byla však společnost Hyundai vyhlášena jasným vítězem. Jako již dříve, i tentokrát vyhrála společnost Hyundai díky svému nekonvenčnímu přístupu. Hyundai dokázal dramaticky snížit náklady a zkrátit dobu výstavby o 8 měsíců díky lodní přepravě 120 000 tun materiálu z Ulsanu v Koreji až do Saudské Arábie. Projekt přístavu Jubail se nakonec ve stavebnictví proslavil jako jeden z “divů světa”. Rozpočet projektu činili polovinu tehdejšího rozpočtu korejské vlády na rok 1976.

 

Jak se sen o korejském autě stal skutečností

“Přirovnáme-li silnice k tepnám našeho národa, pak jsou automobily jeho krví.” Chung Ju-yung
Hyundai se již etabloval ve výstavbě silnic a mostů. Dalším logickým krokem bylo nabídnout automobily, které by po nich jezdily. Chung Ju-yung proto v roce 1967 založil, v rámci druhé vlny korejského projektu národní obnovy, společnost Hyundai Motor Company. Společnost HMC krátce po svém založení najala Sira George Turnbulla, bývalého prezidenta společnosti British Leyland, který se stal jejím  viceprezidentem. Díky odborným znalostem Sira Turnbulla trvala společnosti Hyundai výstavba konstrukčního střediska a nového montážního závodu v Ulsanu polovinu obvyklé doby. Montážní závod Ulsan byl vybudován na nevyužívaném bažinatém pozemku. Zatímco ostatní považovali bažinu za překážku, Chung Ju-yung v ní spatřoval příležitost.

Jak tehdy Sir Turnbull poznamenal, “pan Chung byl přesvědčen, že dokáže cokoli, pokud se na to zaměří.” Jeho vize se brzy stala realitou a první velkosériově vyráběný korejský automobil, model Pony, začal sjíždět z montážních linek a brzy si získal přezdívku Kuk-min-cha, což znamená “národní vůz”.

Hyundai se představuje světu

“Pokud Korea dokázala zvítězit ve výrobě lodí, proč by neměla zvítězit i ve výrobě automobilů?”  Chung Ju-YungChung Ju-yung několik týdnů po zprovoznění nové montážní linky pro model Pony oznámil, že vyveze na zámořské trhy pět tisíc vozů. Turnbull byl šokován, protože dle jeho názoru tyto vozy ještě nebyly připraveny pro mezinárodní trhy. Ale Chung Ju-Yung si byl jistý. Michael Porter, přední odborník na management, ohledně postoje Chunga Ju-yunga kdysi řekl: “Jeho neuvěřitelná odvaha, to je fenomén, který dokáže zcela pochopit jen málo obyvatel Západu, natož jej napodobit. Je to podnikatelský duch par excellence…” Společnost Hyundai Motor Company čelila v letech 1972 až 1978 finančním potížím. Chung Ju-yung se navzdory nepříznivé situaci rozhodl, že vybuduje nový závod na výrobu automobilů za desetinu obvyklých nákladů, s cílem prodávat 300 000 vozů na mezinárodních trzích. Hyundai do roku 1986 tento cíl, navzdory všem očekáváním, nejen splnil, ale dokonce i překonal.

Prodeje HMC vzrostly na více než 400 000 vozidel. Značka Hyundai se stala nejprodávanější v Koreji a chystala se na další expanzi na mezinárodní trhy. V současnosti je Hyundai Motor Group mezi pěti největšími výrobci automobilů na světě.

Pokrok bez lidskosti není ničím

Chung Ju-yung se vždy velmi zajímal o blaho svých krajanů. V roce 1977 založil nadaci Asan Foundation na podporu osob v nerovnoprávném postavení. Vložil do ní polovinu svého podílu ve společnosti Hyundai. Dalším činem, pramenícím z jeho touhy pomáhat, byla důmyslná metoda “tankeru”. Potopil vysloužilou cisternovou loď, aby zvětšil rýžové pole v Sosanu. Výsledkem byl rekultivační projekt, který dodnes patří k největším v Koreji. Chung Ju-yung chtěl vždy pozvednout renomé své země. Proto se stal v roce 1981 členem výboru, který se ucházel o pořádání olympijských her.

V následujících 7 letech pak pro to udělal všechno, co bylo v jeho možnostech, dokonce vynaložil poměrně velkou část svého bohatství na to, aby se olympijské hry uskutečnily v roce 1988 v Soulu. Chung Ju-yung věnoval spoustu darů, mezi nimi však jeden vyniká: Chung Ju-yung ve svém mládí použil peníze, které jeho otec utržil z prodeje jedné krávy, aby mohl uprchnout ze své vesnice v Severní Koreji do Soulu. O 55 let později se zakladatel společnosti Hyudai postaral o to, aby bylo 1001 krav odesláno přes hranice do Severní Koreje, přičemž ta jedna kráva navíc byla splátkou jeho otci. Udělal to proto, že pokud jedna kráva mu přinesla tolik dobrého, pak si lze představit, co by mohlo 1001 krav udělat pro obyvatele Severní Koreje.

Pokrok nezná limity

“Moji rodiče velmi tvrdě pracovali od časného rána do pozdní noci, a přesto byli stále chudí. Rozhodl jsem se, že pomohu své rodině i svým krajanům k prosperitě.” Chung Ju-yung
Chung Ju-yung měl od mládí před očima tuto vizi. Cesta za realizací této vize jej dovedla od manuálně pracujícího dělníka, až k zakladateli koncernu Hyundai Group. Pro Chunga Ju-yunga nikdy neexistovaly žádné limity. Vždy neúnavně pracoval na objevování nových možností a lidem kolem sebe stále znovu ukazoval, že “cíle bez limitů” jsou možné. Hyundai se v roce 2019 umístil v žebříčku Fortune 500 na výborném místě. Ale naším opravdovým úspěchem je nepřetržité posouvání hranic v našem odvětví.

Z relativního nováčka jsme se stali lídrem vývoje alternativních pohonů a dalších oblastí. Na konci Chungovy kariéry se jeho sen přispívat k rozvoji jeho země stal konečně realitou. V roce 1996 byla Korea oficiálně zařazena mezi rozvinuté země. V rekordním čase se změnila ze země, kterou lidé sotva znali, v zemi vyspělého světa. Korejci začali prosperovat a jejich země dosahuje rychlého pokroku. Hyundai v současnosti ztělesňuje filozofii svého zakladatele a s bezkonkurenční odvahou se snaží pokračovat v intenzivním vývoji.

Kráčíme vpřed

Možná se ptáte, jaké budou další kroky společnosti Hyundai. Ukazujeme zde, že Hyundai nezná hranice jednoho odvětví a kráčí cestou neomezeného myšlení. Od výstavby mostů jsme přikročili k výstavbě silnic i k výrobě lodí a automobilů. A ruku v ruce s rozvojem naší společnosti jsme se podíleli i na obnově a rozvoji Koreje.

Od skromných počátků jsme dospěli až k nejmodernější mobilitě, kterou ztělesňuje Nexo, druhá generace průkopnické technologie palivových článků na vodík od značky Hyundai. Cílem společnosti Hyundai je vyrábět 500 000 automobilů  s palivovými články do roku 2030 a zahájit tak novou éru mobility a připravit cestu pro další pokrok.

Ušli jsme už velký kus cesty, ale stále nejsme v cíli. Kráčíme vpřed.